İki Elini Havaya Kaldırmış Adam

 Kutluğ Ataman'ın Altyazı dergisinin 100. sayısında bahsettiği anısıdır.

"1975 kışu ortalarında bir cuma günü, yatılı okuduğum Galatasaray Lisesi'nden çantamda pul koleksiyonumla çıktım. İstiklal Caddesi'nin üzerinde bir pulcuya girdim. Koleksiyonumu sattım.Cebimde param Taksim'e doğru yürürken bir resim sergisi gördüm. Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi'nde tedavi gören hastaların yaptıkları resimler sergileniyordu. Ressamı bilinmeyen bu resim beni nedense çok etkiledi. 


İli elini havaya kaldırmış ve sanki "teslim oluyorum" diyen bu adamın otoportresi, birçok kurmaca olasılığınıda içinde taşıyor, sanki birçok hikayeye kaynak ya da konu olabiliyordu. Önünde öylece durup uzun uzun seyrettiğimi hatırlıyorum. Yanlış hatırlamıyorsam iki buçuk liraya aldım. Bu resim benim daha sonraki sinema ve sanat hayatımda çok etkili oldu. Hayatımda gördüğüm en değerli sanat eserlerinden birisi olduğunu düşünüyorum. Ressamını hep merak ediyor, hakkında çeşit çeşit hikayeleri kuruyorum hep."
Kutluğ Ataman
.

Yorumlar